Interjú az Alfarium-al
"Tavaly nyáron a Karburátor facebook-os születésekor az elsők között ismerte el tetszését az oldalam iránt az Alfarium csapata. Számomra ez nagyon jól esett. Az elmúlt hónapban személyesen felkerestem az Alfarium tulajdonosát, Alexet, hogy most ő legyen az első azok között, akik megjelennek honlapomon.
Alex szenvedélye az Alfa Romeo, ezért megalapította az Alfarium cégét, amely Alfák teljes körű restaurálásával foglalkozik. A következőkben olvashatjátok a vele készült interjút.
Mit jelent számodra az autó?
Az autó nem arra való, hogy eljussunk “a-ból b-be”, inkább azt, hogy hogyan tesszük ezt. Sportosan, elegánsan, stílusosan, jó példát mutatván autóstársainknak… Az autó, amiben ülünk ránk vall…
Hogyan kerültél kapcsolatba az Alfa Romeo márkával?
Első autóm egy Alfa Romeo volt, egy 1981-es Alfetta. Nem tudtam, de nem is akartam elszakadni azóta sem ettől a típustól. Bevált.
Az Alfarium létrehozásával mi volt a célod?
A mániám hivatalos formába öntése…
Mi a cégfilozófiátok?
Minél több öreg csodát megmenteni a roncsteleptől…
Melyik a kedvenc típusod az Alfa kínálatából?
Alfetta
Jelenleg milyen autód/autóid vannak?
Alfetta (1973) Fiat 127 (1974)
Milyen szolgáltatásokat kínáltok?
Gyakorlatilag bármit, ami autóval kapcsolatos, mert ha éppen mi nem foglalkozunk az adott témával, megkeressük, felkutatjuk a legjobb megoldást… Egyébként 3 fő nyomvonal, restaurálás, alkatrész kereskedelem és általános szerviz. De ebből a harmadikat idővel szeretnénk elhagyni…
Mi volt a legkülönlegesebb autó, amivel dolgotok volt?
Alfa Romeo Montreal
Mennyire tartjátok a kapcsolatot a klubokkal, forgalmazóval?
Tartjuk , segítünk rendezvények megszervezésében, részt veszünk versenyeken…
Mi a véleményed arról, hogy sokan az olasz autókat megbízhatatlanoknak, pocsék minőségűnek tartják? („Az Alfások azért villantanak egymásra, mivel már reggel találkoztak a szervizben.”)
Az autók ma szinte ugyanazokból az alkatrészekből vannak, így a minőségük is nagyjából egyforma, persze nem azt mondom, hogy egy Dacia meg egy BMW ugyanazon szinten van, de nagy általánosságban ki lehet jelenteni, hogy az összes autó napjainkban 3-5 évre készül… Minden országnak gyártónak megvannak a sajátosságai…
Milyen modell/modellek szerepelnek az autós bakancslistádon?
Szeretnék még egy 2600 Sprintet, persze rengeteg autó kellene még, de a kis fekete Alfetta továbbra is kedvenc és nagyon nem szeretnék mást, inkább őt szeretném végre megcsinálni.
Mi a véleményed arról, hogy sokan úgy tartják, hogy az igazi Alfák kora a 75-sel lezárult?
Egy korszak valóban lezárult velük, eltűnt a hátsókerékhajtás… a 90-es évektől más fajta autógyártás kezdődött, de ez szinte az összes márkára igaz…
Mit ajánlanál azoknak, akik veterán, youngtimer Alfa vásárlásán gondolkoznak?
…hogy beszéljen egy szakértővel mielőtt bármit megvesz óriási csalódásoktól kíméli meg magát az ember, ha alaposan utánanéz mindennek, mielőtt beleugrik egy veteránautóba (bármilyenbe). Nagyon sok olyan projektről tudok, ami félbeszakadt, mert túl nagy falat volt… egyébként pedig hihetetlen mennyiségű örömet ad egy öreg autó rendberakása, látni, hogy a múlt egy darabja újjászületik…
Jövőre vonatkozó projektek, célok?
Idén elkezdtük az Alfetta gyűjtemény „feldolgozását”, elsőként egy 1981-es darab kerül a kalapács alá. Ha minden jól megy májusban bárki megveheti majd Készül továbbá 3.0 V6 fenevad, ilyen motor Alfettában sose volt…
Szeretném megköszönni Alexnek, hogy vállalta az interjút és ajánlom feléd elérhetőségeiket."
Alfarium