2017. nov 21.

Porsche Boxster (Tulajdonosi teszt)

írta: Karburátor
Porsche Boxster (Tulajdonosi teszt)

ddddddddddddddddddddd.jpg"Kezdjük egy időutazással, egészen 1948-ig visszamenve vessünk egy pillantást a Porsche 356 Prototype-ra. Aki nem tudná miről beszélek, könnyen rákereshet: egy közép-boxermotoros, nyitott, kétüléses sportautót fog látni, kellemesen ívelt sárvédőkkel, gömbölyű lámpákkal, puritán, de stílusos beltérrel. Legelső Porsche néven kihozott autó létére igencsak jellegzetesen porschés formanyelvvel rendelkezik.

2_1.jpgKövetkező időugrásunk 1993, amikor a Porsche úgy dönt, a sok far és orrmotoros autók után, hogy újra komolyan kellene foglalkozni a középmotoros építési móddal, és közvéleményt kutatni megszületik a Boxster Studie, azaz egy prototípus. Igaz, ebben léghűtéses, de középen van a motor, igazi roadster elrendezés. Aki esetleg nem tudja, a Boxster név is a boxer és a roadster szavak mozaikjából ered. A jármű meglehetősen hajaz, igaz lényegesen modernebb formában a 356-001-re.

3_1.jpgA Porsche ezzel visszanyúlt a gyökerekhez és azt hiszem ez a bevezető elegendő ahhoz, hogy a Boxstert az “igazi” Porschék közé pozícionáljuk.
Üljünk be! A sajátos érzés megvan. Lent ülünk, de nem olyan végletesen, mint egy Lotusban, de lentebb, mint egy sima személygépkocsiban.

4.jpg

Csukott tetővel picit problémás a hátralátás. különösen a sarkok felé, viszont passzentosan zár. Szélzaj nem vészes, de egy ilyen autó azért nyitott tetővel az igazi. Ha a tetőt lenyitjuk (ezt tizenpár másodperc alatt megtehetjük), akkor határozottan “speedsteres” hangulata van. Lehúzott ablakokkal és hátsó szélterelő nélkül kissé “huzatos”, azonban ha fenn vannak az ablakok és be van pattintva a “windschott”, akkor csak annyira szellős, mint az egykori 944-esem kivett “targa” tetővel. A hangja kellemes, igazi boxerhang, alacsony fordulaton moderáltabb, ha jobban “megküldjük” neki, akkor igen kellemes, de egyik tartományban sem tolakodó.

Mit jelent számodra a típus?
A Porsche modern klasszikusát, a még luxussal nem túlspilázott esszencális “kis-sportkocsit”. Párhuzamban van a britek puritán sportkocsis mániájával, mindezt németesen, Porsche színvonalon és kivitelben.

Miért ezt választottad?
Egy elérhető árú és fenntartású, de mindenképpen Porsche sportkocsira vágytam, retro igények nélkül.

5_1.jpg

Milyen érzések fűznek hozzá?
Az autó számomra (mármint amit én választottam magamnak) mindig is sokkal többet jelent holmi közlekedési eszköznél. Egy sportkocsi valahol az egyéniségünk materializált “testrésze” .

Milyen élmény vezetni?
Kiváló, sportos, Porschés, jó úttartás, nem vészes rázás. Pont ideális.

Milyenek a menetteljesítményei?
Közepes, volt már erősebb autóm, de ehhez a kategóriához pont harmonikus.

6_1.jpg

Mit szeretsz benne?
A stílusos, sajátos hangulatát, az üléshelyzet és a kezelőszervek tájolása jellegzetesen Porschés.

Kinek ajánlod/Kinek nem?
Ajánlom mindazoknak, akik egy minőségi könnyűkategóriás sportkocsira, roadsterre vágynak, nem ajánlom boyracereknek és olyanoknak, akik mindenáron a praktikumot keresik az autójukban.

7_1.jpg

Mi az, ami nem tetszik benne?
Talán azért picit lehetne erősebb, illetve kicsit kevesebb műanyag emelné a szintet.

Hiányolsz belőle valamit?
Mivel ez egy nem túl felszerelt Mk1 alaptípus, így értékelnék benne egy CD lejátszót és egy xenon lámpát, de ezek mind elérhetők, tehát nem típus- csak példány specifikus hiányérzet.

Adatok
2,5l 6 henger, boxer, 204LE, ami érzésben azért több, a Porsche sosem a számokról szól.

Fenntartási költségek
Mivel ez egy nagyobb széria, így sokkal nagyobb a kínálat alkatrészből és elérhető áron van hozzá minden, sportkocsi létére a fogyasztása is elviselhető. Váratlan meghibásodás csak a vízpumpa volt, de ez egy 13-14 éves kocsinál elnézhető és nem is volt túl költséges.

11111.jpg

Azt kaptad, amit vártál?
Igen, eddig nem okozott csalódást.

Újra megvennéd?
Igen, maximum többet áldoznék, hogy a 3,2-es “S” verziót vegyem.

 

Köszönöm Zoltánnak a tesztet!

A képeket készítette: Bacsa Zoltán"

Szólj hozzá