Volksrod, a Bogár újjászületése hot rod-ként
A hot rod-ozás történetének kezdete egészen a 30-as évek elejéig vezet vissza a napfényes Kaliforniába. Kialakulása többnyire fiatalokhoz fűződik, akik nem akartak beállni a sorba és kevés pénzből is, de egyedi és gyors járgányt szerettek volna.
Az illegális gyorsulási versenyek kialakulása is erre az időszakra tehető. Többnyire a kiindulási alapok a Ford kínálatából kerültek ki (T-, A- és B-modellek). Ezeket az akkor már réginek számító modelleket kezdték átalakítani a saját ízlésük szerint. Top choppolt tetők, sárvédők elhagyása, ültetés, megpiszkált motorok, akárcsak a mai tuning gépek.
Akkor evezzünk vissza a nagy vízen túlról
Ha ma szeretnék hasonló autót építeni, akkor mélyen a zsebünkbe kell nyúlni és akkor még csak a projekt autó vásárlásán vagyunk túl, nem beszélve az ezt követő építések költségeiről.
Viszont szerencsére nekünk európaiaknak is meg van a magunk T-modellje, a VW Bogár, ami kiváló alapanyagként szolgál, ha hot rod-ot szeretnénk építeni.
Több millió legyártott példány, egyszerű technika, remek alkatrészellátás, olcsó fenntarthatóság. A boxermotorok hangja pedig szintén nagyszerű hangélményt nyújt.
Azóta imádom a Bogarakat, mióta pár éve Siófokon mentem egy épített Apal buggy-val. Ma már a nevetségesnek számító 50 lóerő volt a teljesítménye, de az élmény és hang fenomenális volt.
Úgyhogy azt gondolom, hogy a Bogarak személyében egy nagyszerű kiindulási alapot találunk, ha hot rod-ot szeretnénk építeni.
További építések:
Gyönyörűen megépített nyitott Bogár.
Pick up
Puritánság mindenek felett
Grafika