2017. nov 28.

Karburátor az USA-ban

írta: Karburátor
Karburátor az USA-ban

/ Karburátor archívumból - 2013 /

Sziasztok Karburátorok!

Elnézéseteket kérem, mivel az utóbbi több, mint egy hónapban eléggé eltűntem. Nagy változás állt be az életemben. Nyárra áttettem a székhelyemet az USA fővárosához (pontosabban egyik külvárosába).

csak-a-v8.jpg

Most már a több, mint 1 hónap után mióta kint vagyok megszoktam, hogy ne kapjam fel a fejemet, ha V8-as mennydörgést hallok, mert valószínűleg egy Dodge Ram vagy valami hasonló böszme pick up lesz. Valóban kismotoros és dízel autó elvétve fordul elő. Igaz a minap botlottam egy kerregő dízel Jetta-ba. Nem is illett ebbe a világba. Ez az ország, ahol mindenkinek szüksége van autóra az elképesztő távolságok miatt. A benzin átszámítva 1literre körülbelül 200-220HUF körül mozog. Az utak tükörsimák. Nagyon sok a közlekedést, gyorshajtást figyelő kamera, amiket elég sokat látok villogni. Rengeteg a rendőr (legyen az átlagos police, county police, sheriff stb.) A többség Charger-t vezet, de gyakori látvány a régi, jól bevált Crown Victoria.

crown-victoria.jpg

Egy sheriffel beszélgettem múltkor és mondta, hogy imádja az új rendőrségi Charger-ét. Annyira szereti, hogy otthoni autónak is vesz egyet. Nagyságrendekkel jobbnak tartja, mint az előző szolgálati Crown Victoria-ját. Az itteni autópark mondanom sem kell sokkal fiatalabb, mint az otthoni. Az ázsiai gyártmányok nagyon kedveltek. Nagyon sok a 350Z, GT86 (Scion, Subaru variánsai is).

350z.jpg

Európai autókból többre számítottam. Amúgy a kontinensünk autói leginkább a feketék és latinok körében népszerűek. Jó pár szép W126-ost látni. Azon viszont meglepődtem, hogy 80%-ban dízelek.

w126_2.jpg

A legkülönlegesebb autó, amivel eddig találkoztam egy 930-as Slant nose Porsche volt (sajnos nincs róla kép). Ha európai autóknál tartunk, akkor az új 500-as Fiat és a Bogár elég gyakori.

bogar.jpg

Az általam legszebb Xj-szériának tartott (x300, x308) Jaguar-ból is sok van (többségében Vanden Plas).

xj.jpg

A legendás amerikai vasak szerves utcaképét képezik a városoknak: Mustang, Camaro, Charger, Challenger (igaz a régi változataik ritkák).

challenger.jpg

Azt mondanom se kell, hogy mennyire népszerűek az SUV-k és Jeepek.

jeep.jpg

Vezetés közben a legtöbben (szinte mindenki) eszik, internetezik, sms-zik. Gyalogosokra nincsenek felkészülve.

Oldtimerekből nem sok szaladgál. Többre számítottam.

thunderbird_1.jpg

Folytatás következik…

Szólj hozzá