2017. nov 22.

Római vakáció

írta: Karburátor
Római vakáció

sargaaaaa2.jpg

A héten pár napra belekóstolhattam az „édes életbe”, mivel az olasz fővárosban, Rómában tartózkodtam. Folyamatos nyüzsgés, pörgés jellemzi a várost, ami nem is csoda, hiszen egy közel 3 milliós metropoliszról van szó, amit a folyamatos turistaáradat tovább duzzaszt.

Az autóparkjuk az itthonihoz képest sokkal modernebb. Prémium autók közül nagyon kedveltek kint a BMW-k. Jó pár Porsche-t is láttam. Maserati-t elvétve. Ferrari-ból egyet, viszont abból 458 Spider-t.

ferrari-458-spider-3.jpg

Nagyon dinamikusan vezet mindenki. Traffipax nem igazán volt (ha az autópályán volt is, akkor előtte táblával jelezték). A zebrákon nagyon figyelni kell áthaladáskor, mivel ott is az autósoknak, motorosoknak van elsőbbsége. A parkolás szabályait is rugalmasan értelmezik (járdán, zebrán vagy egyszerre mindkettőn). Amúgy sok az esztétikailag sérült autó – horpadások, karcolások, nem javított sérülések -.

Hangulatosak voltak a kis szerelőműhelyek, gumisok. Youngtimer és veterán autókat szinte nem is láttam. Robogók, Smart-ok és mini autók (leginkább Chatenet) uralják az utcaképet. Meglepett, hogy nagyon sok régi 500-as Fiat van.

fiat-500-kep.jpg

A másik régi sláger a Mini, igaz az 500-ashoz képest sokkal kevesebb található kint. A Vatikán mellett sikerült lencsevégre kapnom egy barna Mini-t, amelyben nem a kormányon volt kormányzár, hanem a pedálokra volt rászerelve egy rablásgátló szerkezet. Ezen meglepődtem, mivel soha sem volt szerencsém ilyet látni.

mini-vatikan.jpg

Nagyon kedvelt a Mini (sok a Clubman és Countryman kivitel) és az 500-as új kiadásai (számos Abarth és nyitott verzió).
A Vatikánnál számomra két újdonságot is láttam. Egy új Aston Martin Rapide-ot és az új 911-est (991), amin még alig száradt meg a festék a bemutatása óta. Sajnos pár pillanatig voltak láthatók, így nem tudtam felvételt készíteni.

A benzin amúgy jóval 500 HUF felett volt mindenhol (inkább közel 600), a parkolási díj az 1 Euro-s árával viszont kedvezőbb volt a hazai áraknál.

fiat-132.jpg

Nagyon örültem neki, amikor megpillantottam a kedvenc veterán autómat, a Citroen DS-t (a Vatikán mellett parkolt).

citroen-ds_1.jpg

Kicsit csalódás volt autós szemmel a város – igaz hozzá kell tennem, hogy elsősorban a belvárosban és nevezetességek körül voltunk – mivel Pesten sokkal komolyabb autókat látni, legyen szó régi vagy új prémium márkákról, különlegességekről.
Amúgy nagyon szép volt a város. Nagyon tetszett. Szinte mindegyik utcában akadt látnivaló.
Rómát látni kell!

További képek

Porsche 924
porsche-924.jpg

Toyota Land Cruiser
toyota.jpg

Mercedes-Benz W126
mercedes-benz-w126.jpg

Fiat 500
fiat-500.jpg

Mini
mini_1.jpg

Szólj hozzá