A hazai Goodwood
/ Karburátor archívumból - 2012 /
Május 1-jén rendezték meg Budapesten a Velodrom Millenárist. Helyszínéül Európa legrégebbi kerékpárpályája szolgált.
Már az egész nagyon jól kezdődött, amikor a bejáratnál való sorban állásnál megpillantottam a kedvenc veteránomat, a DS-t.
Amúgy meglepődtem, hogy ebből a típusból több is képviseltette magát. Nagyon szépek voltak.
Szerencsére nagyon jó időt fogott ki a rendezvény. Aznap Budapesten rekordot is döntött a hőmérséklet. Elég sokat elárul a Velodromról az, hogy a rekkenő hőség ellenére végig az árnyék nélküli placcon voltam, mivel annyira tetszett, hogy nem volt kedvem árnyékba vonulni – meg is égtem, de megérte -.
A döntött pályán, ami amúgy rendkívül igénybe vette a mechanikát nyitástól-zárásig egyfolytában robogtak hol az autók, hol a motorok, amelyek kategóriákba sorolva léptek a pályára.
Rengeteg gyönyörű állapotú autó volt jelen. Köztük sok különlegességgel:
Jaguar XK140
Amphicar (kétéltű)
Checker (a new york-i taxi) egy Chevrolet társaságában
Ferrari 308
Messerschmitt Kabinenroller
Porsche 911
…az „angyali” Volvo P1800, Fiat Abarth 2300S Coupé, Citroen Mehari (ami ismerős lehet a Louis De Funés filmekből), Jaguar E-type, Lada VFTS, Fiat 131 Abarth, Mercedes-Benz 190Sl, VW Karmann Ghia-k és sok más szép típus.
A hangulatot tovább fokozta, hogy sokan régi ruhákban jelentek meg.
Szép számú motoros is képviseltette magát. Nagyon hangulatosak voltak a Vespa-sok.
Nagyon örültem, hogy néhány „Karburátorral” is találkoztam.
Elmondhatom a Velodrom Millenárisról, hogy számomra ez a legszínvonalasabb rendezvény Magyarországon. A találkozó kiszakadt az unalmas kordonok világából és a lehető legközelebb hozta hozzánk a benzingőzös szenvedélyünket. Végre nem kell távoli országokba elutaznunk, ha egy kiváló autós eseményen kívánunk részt venni.
Gratulálok Noszvai Andrásnak, hogy ilyen találkozót szervezett itthon.