Pásztor Classic (Interjú)
/ Karburátor archívumból - 2012 /
Alábbiakban Pásztor Tamással, a Pásztor Classic restaurátor műhely tulajdonosával, készült interjúmat olvashatjátok. Tamás a hazai veterános élet meghatározó alakja.
Szakértelmüket bizonyítja az általuk elkészített szebbnél szebb gépek sora és a rangos hazai és külföldi versenyeken elért helyezéseik.
Mit jelent Ön számára az autó? Honnan jött a szenvedély?
Mint a legtöbb fiúgyermeknél az autó gyerekkorom óta meghatározó része az életemnek. Az autó számomra munka és hobbi egyben.
A Pásztor Classic létrehozásával mi volt a célja? Mi a cégfilozófia?
Igazság szerint először is a saját portfóliót csináltuk meg, ám később rájöttünk, hogy ennyi autót már nem lehet kezelni, főleg az idő hiánya miatt. A feleségemnek jutott eszébe, hogy miért nem csináljuk ügyfeleknek is az autóit és így az alkotás öröme, az építés továbbra is megmaradhat nekem. Utána szépen lassan kialakult, lépésről lépésre állt össze a cég. Filozófiánk, hogy szép lassan egyre szebb és szebb autókat csináljunk, igyekszünk egyre jobb autókat létrehozni.
Milyen szolgáltatásokat kínálnak?
Autóbeszerzést inkább nem, de ha van egy jó vétel vagy hallok valamit, amit éppen keres valaki, akkor természetesen nagyon szívesen átadom. Inkább a teljes felújítást, az időszakos szervizt, a versenyre való felkészítést műveljük.
Van egy felújító műhelyünk, van ahol csak karosszériákat fényezünk és van a szerviz része, ahol a veterán autók teljes szervizelésével foglalkozunk.
Körülbelül mennyi időt vesz igénybe egy autó teljes felújítása?
Kb. 1-1,5 év. Függ az autó típusától az állapotától, attól, hogy milyen alkatrészellátás van hozzá.
Egy évet rá kell szánni…
Mi volt a legkülönlegesebb autó, ami megfordult Önöknél?
Alfa Romeo 6C, Daytona Ferrari, Tour de France Ferrari, Marcadier versenyautó, Touring Alfa Romeo, Aston Martin. Sokféle egzotikus autó.
Mi a véleménye a hazai veterános életről?
Hála Istennek elég jó, szépen felpezsdült. Örülünk, hogy ilyen sok szép, változatos autó készül Magyarországon.
Mely autók a kedvencei? Mely autók állnak a legközelebb Önhöz?
Mindig az, amit éppen csinálok, amivel éppen küzdök. Folyamatosan akad valami új kihívás.
Melyik francia autókból lesznek keresett veteránok?
Ez nagyon nehéz kérdés. Peugeot-ból a 406 Coupé, egy két különleges 406-os, 4×4-es Peugeot-ok. Citroën-ből a C6-os, ami ritka dolog. Ha még tud valaki jó állapotút találni: Saxo VTS, Citroën AX GT, AX Rally, Visa Rally, Visa GSI. Ezek mind nagyon jó autók voltak. A C6-os az, amit szerintem most érdemes eltenni és a CX-k természetesen.
Melyik a kedvenc filmje autós szemmel?
A leggyorsabb indián, Magyar autóversenyzők.
Milyen autós rendezvényeken képviseltetik magukat?
Az Oldtimer Szuperkupán, a Millenáris Velodromon, az OT Expon (remélve, hogy jövőre megint a Vasúttörténeti Parkban lesz). Külföldi versenyeken is szoktunk indulni és különböző börzéken, expokon kiállítani.
Mit ajánl kezdő veteránosoknak?
Először is válasszák ki, hogy milyen stílust, típust szeretnének, ennek alaposan járjanak utána. Ha nem saját maguk végzik a felújítást, akkor nagyon jól járják körbe, hogy hova viszik az autót és kit bíznak meg a munkálatokkal.
Jövőre vonatkozó tervek?
Élni tovább, túlélni… Csinálni a dolgunkat és menni előre. Közben pedig egyre jobb autókat csinálni.
Köszönöm Tamásnak az interjút és azt, hogy bepillantást nyerhettem a Pásztor Classic életébe és a különleges gyűjteményébe.
A Pásztor Classic facebook oldala, ahol sok érdekes képet találhattok, nyomon követhetitek az egyes autók építési folyamatait: Pásztor Classic facebook oldala
A Pásztor Classic honlapja: Pásztor Classic honlap