A legdrágább shooting break (Ferrari Breadvan)
1961-ben készítették el az egyik legkülönlegesebb Ferrari-t, a Breadvan-t, amelyet egy verseny 250 GT SWB alapra építettek.
Az autó fejlesztésén több ex-Ferrari alkalmazott vett részt. Köztük volt a híres Bizzarini is.
1961-ben több alkalmazott is összetűzésbe került Enzo feleségével, aminek a hatására elhagyták a céget.
Később megbízást kaptak Volpi gróftól és annak Scuderia Serenissima versenyistállójától. A gróf célja az volt, hogy új 250 GTO-kal versenyezzen. Enzo értesült arról, hogy volt emberei Volpi-hoz disszidáltak, így nem szállította le az autókat.
Így fogták a gróf régi 2819GT alvázszámú versenykivitelű 250 GT SWB-jét és azt kezdték el fejleszteni.
A kiindulási típusról tudni kell, hogy a GTO elődjének tekinthető.
Azok a volt mérnökök (Carlo Chiti, Giotto Bizzarini) dolgoztak rajta, akik részt vettek az új GTO fejlesztésén. Az autót így könnyedén fel tudták hozni a GTO szintre (például szárazteknős kenési rendszer). A motort 12cm-rel hátrébb helyezték el és sikerült 100kg-al könnyebbé tenniük a kocsit. Piero Drogo készítette el a különleges karosszériát, amely legendává tette. Az áramvonalas karosszéria a Kamm-hatás kihasználására épült, így jobb volt az alaktényezője, mint az új GTO-nak. Ennek hatására a Le Hunaudières egyenesben (Le Mans) 7 km/h-val gyorsabb is volt, mint a nagy vetélytárs. Sajnos az 5 sebességes váltót nem tudták átvenni, így maradt a 4 sebességes. A projekt elképesztően hamar, mindössze 14 nap alatt készült el.
Kételkedő angol újságírók nevezték el Breadvan-nak (átvették a „La Camionette” kis francia áruszállító kifejezést).
1961-ben 2 versenyen is indították: Tour de France (2.hely) és Monthléry 1000km (3.hely). Ezeket tesztelésnek szántak Le Mans előtt.
1962-ben jött el a várva várt le mans-i verseny, ahol az volt a céljuk, hogy legyőzzék a Ferrari-t. Enzo nyomására viszont áttették őket a prototípus osztályba, így nem tudtak együtt versenyezni a GTO-kal, melyek a GT osztályban indultak.
4 óra versenyzés után sajnos kénytelenek voltak tengelytörés miatt feladni a versenyt.
1962-ben még 2 verseny indultak, ahol mindkét helyen győzedelmeskedtek is (Guards Trophy, Brands Hatch).
Jelenleg 2007 óta eredeti formájára van restaurálva.